خودروی هیوندای و بررسی ریمپ

pic-blog

درباره برند هیوندای بدانید :

برند خودروی هیوندای و بررسی ریمپ آن  سال ها در کشور ایران و بازار جهانی ایفای نقش میکند و امروزه با برندهای مطرح جهان رقابت میکند چرا که ریمپ قوی دارد به همین دلیل و کیفیت بالای خودروهای هیوندا جزو خودروهای لوکس محسوب میشوند در این مطلب یکی از پرطرفدار ترین مدل های هیوندا خودروی سانتافه مورد برسی قرار میگیرد
خودروی سانتافه با کلاس بدنه suv و فول آپشن با پیشرانه های متفاوتی به بازار عرضه شد 
سانتافه DM دارای پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با حداکثر قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 255 نیوتن متر و استاندارد آلایندگی یورو5 میباشد
این خودرو به دلیل استادارد آلایندگی یورو5 در اثر استفاده از سخت های یورو4 و پایین تر به دلیل اکتان پایین بنزین موجود در جایگاه های سوخت ایران دچار پدیده ناک میشود که این پدیده در دو نوع پیشرانه های MPI و GDI مشاهده میشود 
راه حل این مشکل استفاده از اکتان اصلی میباشد که معمولا به دلیل قیمت بالای اکتان های اصلی (یک لیتری 600 هزار تومان و بالاتر) این روش اصلا مقرون به صرفه نیست  
راه حل دوم انجام تغییرات در پارامترهای سوخت در ایسیو به وسیله ی ریمپ ایسیو میباشد ریمپ ایسیو همیشه به معنای افزایش شتاب نیست و گاهی موارد میتوان عیب های تخصصی را به وسیله ی ریمپ برطرف نمود 
در خودروی سانتافه با انجام ریمپ ایسیو میتوان جداول ایسیورا به نحوی تغییر داد که با بنزین های موجود در جایگاه های کشور سازگاری پیدا کنند و پدیده ناک به طور کامل رفع خواهد شد همچنین در این فراید ریمپ ایسیو میتوان خطاهای کاذب مانند خطای سنسور اکسیژن یا لامبدا و کاتالیزور را رفع نمود 
مزایای دیگر ریمپ ایسیو در خودروی سانتافه افزایش واکنش به پدال گاز برقی و سریع تر شدن عملکرد پدال گاز میباشد 
ایسیو خودروی سانتافه در موتورهای MPI از نوع 
   CONTINENTAL SIM2K 341  و در موتورهای GDI از نوع CONTINENTAL SIM2K 250 میباشد که این مدل دوم انحصارا در ایران توسط کاردان تیونینگ ریمپ و برنامه نویسی میشود 
ریمپ در هیوندای هم قدرت خودرو را افزایش داده وهم به عنوان هسته مرکزی آن از کیفیت بالایی برخوردار است.