پژو 206 و بررسی موارد مهم در ریمپ آن

pic-blog

درباره خودروی پژو 206  بدانید

پژو 206 را میتوان جزو خودروهای جوان پسند و پرطرفدار کشور نام برد این خودرو از سال 1380 وارد بازار ایران شد و همچنان جزو بهترین و به روزترین خودروهای تولید داخل محسوب میشود 
خودروی 206 در تیپ های مختلف و با توجه به فراوانی لوازم افترمارکت برای این خودرو و موتور قدرتمند TU5 مورد توجه تیونرها جهت انجام تیونینگ قرار گرفته است 
موتور TU5 در 206 و207 های فرانسوی دارای 110 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه و 142 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه میباشد و این مقدار قدرت و گشتاور نسبت به وزن 1054 کیلوگرم خودرو مناسب است و در نتیجه خودرو شتاب و قدرت خوبی دارا میباشد 
در 206 های مدل پایین تیپ 2 ایسیو ساژمS2000  و تیپ 5 ایسیو BOSCH ME7.4.4  استفاده شده است که میتوان به وسیله ی ریمپ و برنامه ریزی مجدد ایسیو عملیات چیپ تیونینگ و ریمپ حرفه ای بر روی ان انجام داد 
همچنین در مدل های بالاتر تیپ 2 ایسیو والئو J34 دریچه برقی و تیپ 5 ایسیو BOSCH ME7.4.5 استفاده شده است اکثرا به اشتباه گمان میکنند که ایسیو 7.4.4 بهتر از ایسیو 7.4.5 میباشد و اقدام به تعویض ایسیو به ورژن پایین تر میکنند که اینکار کاملا اشتباه است زیرا در گذشته ریمپ و چیپ تیونینگ فقط با استفاده از آداپتورهای مخصوص آیسی انجام میشد و تیونر باید آیسی مربوط به برنامه ایسیو را از روی برد جدا میکرد و عملیات ریمپ و چیپ تیونینگ را انجام میداد اما ایسیو 7.4.5 آیسی فلش جداگانه نداشت و برنامه ایسیو داخل میکروکنترلر ایسیو ذخیره میشد و با دستگاه های آن زمان قابلیت پروگرام و برنامه نویسی وجود نداشت به همین دلیل تیونرها به ناچار ایسیو 7.4.5 را با ایسیو 7.4.4 تعویض میکردند
اما امروزه با استفاده از تجهیزات جدید دیگر نیازی به باز کردن ایسیو و یا جدا کردن آیسی نیست و تمامی عملیات ریمپ و تیونینگ با استفاده از کابل OBD بدون باز کردن ایسیو انجام میشود
ایسیوهای نصب شده در خودروی 206 و 207 عبارت اند از :
BOSCH ME7.4.4 – BOSCH ME7.4.5 – BOSCH ME17.9.71 – SAGEM S2000 – VALEO PL4 – VALEO J34 – 
CONTINENTAL EASY U 2.5 – CONTINENTAL EASY U 2.8 – MAW EM1001 – MAW EM1002
تمامی ایسیوهای ذکر شده از سال 1380 تا 1398 در کاردان تیونینگ ریمپ کامل و حرفه ای انجام میشود همچنین محدودیت سرعت در خودروهای مدل 97 و98 رفع میشود