پژو 405 و نکات مهم در ریمپ آن

pic-blog

درباره پژو 405 بدانید :

پژو 405 در سال 1988 بهترین خودرو سال اروپا شناخته شد و جزو خودروهای پرطرفدار و پرفروش در زمان خود بوده است 
این خودرو دارای موتور XU7 1761 cc  تنفس طبیعی (اتمسفر) و 8 سوپاپ میباشد که دارای قدرتی معادل 97 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 153 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه میباشد 
پژو 405 در مدل های SLX دارای موتور TU5 میباشد که از شتاب و قدرت بالا و مصرف سوخت کمتر بهره مند است 
اکثرا در پژو405 های جدید شرکت خودروساز بر روی ایسیوهای این خودرو محدویت سرعت اعمال کرده است که این امر باعث آزار برخی از رانندگان میشود که میتوان با انجام ریمپ تمامی محدویت های ایسیو را به طور کامل برطرف نمود همچنین با انجام ریمپ میتوان دمای آب خودرو را کاهش داد به طور مثال در پژوهای فرانسوی با ایسیو ساژم S2000  دمای کارکرد دور کند فن برار با 98 درجه و دور تند فن برابر با 105 درجه میباشد که این دما در کشورما مخصوصا مناطق گرمسیری اصلا مناسب نیست و معمولا واشر سرسیلندر خیلی زود از بین میرود با انجام ریمپ میتوان دمای کارکرد فن خودرو را به طور استاندارد جهت افزایش عمر موتور تنظیم نمود 
در سال 1383 شرکت ایرانخودرو به دلیل دمای بالای پژوهای فرانسوی اقدام به نصب یونیت فن و جدا سازی فن از ایسیو موتور نمود به این صورت فن خودروهای مدل 83 با استفاده از یونیت فن و فشنگی جدا در دمای پایین تری کار میکند اما خودروهای مدل 84 به بالا فاقد یونیت فن هستند و چون استفاده از یونیت فن هزینه و زمان زیادی را میگیرید ریمپ ایسیو بهترین گزینه برای انجام این این امر میباشد 
ریمپ 405 در تمامی مدل ها با ایسیوهای زیر انجام میشود 
SL96 , S2000 , Valeo , Siemens , SSAT , SSAT no Flash , Bocsh Me17 , 
Bosch Me7.4.4 , Bocsh M7.4.4
با انجام ریمپ حرفه ای و تخصصی برای پژو 405 میتوان شتاب و قدرت خودرو را به طور قابل توجه و چشمگیر افزایش داد همچنین ریمپ در مدل های  SLX دریچه برقی تاخیر پدال را به طور کامل برطرف میکند و باعث شتاب گیری سریع میشود 
افزایش کاتاف به صورت هارد کاتاف و رگباری برای تمامی ایسیوهای ذکر شده قابل انجام است