چرا شرکت های خودرو سازی ریمپ ایسیو را انجام نمیدهند

pic-blog

چرا شرکت های خودرو سازی ریمپ ایسیو را انجام نمیدهند

 در این مقاله از سایت کاردان تیونیگ قصد داریم به شما بگوییم که چرا شرکت های خودرو سازی ریمپ ایسیو را انجام نمیدهند، پس با ما باشید.

کمپانی های خودرو سازی مجبور به رعایت یک سری استاندارد های اجباری می باشند که از جمله آن می توان به رعایت استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت اشاره کرد.

همچنین به علت این که خودرو ها به صورت انبوه تولید می شوند و ممکن است که در تمامی شرایط آب و هوایی در نقاط محتلف دنیا، سوخت با کیفیت متفاوت و حتی رانندگی کار کنند، شرکت های خودروسازی مجبور هستند ریمپ  را برای خودرو ها فعال نکرده و خودرو ها را به صورت کاملا استاندارد و در نقطه طراحی امن که حتی در بدترین شرایط محیطی امکان کارکرد آنها مهیا باشد، تولید کنند.

این به این معنا است که اگر مصرف کننده بد، خودرو را با بنزین کیفیت بسیار پایین سوختگیری کند، ریمپ ایسیو باید به نحوی برنامه ریزی شده باشد که به موتور کوچکترین آسیبی نرسد.

 

آوانس جرقه زنی

در نظر داشته باشید که شرکت تولید کننده خودرو میزان اوانس جرقه زنی را باید به نحوی برنامه ریزی کند که اگر خودرویی در دمای محیطی بالای ۵۰ درجه در حال کار می باشد و دمای احتراق بالا رود، موتور خودرو دچار ناک نگردد. همچنین همین خودرو باید به نحوی عمل کند که در دمای ۲۰– درجه به راحتی روشن شود.

برای مثال کارخانه‌های خودروسازی خودروها را طوری طراحی می‌کنند که در شرایط آب و هوایی مختلف کارکرد داشته باشد و نمی‌توانند خودروها را براساس شرایط آب و هوایی خاصی تولید کنند. در تولید خودروها معمولا سخت ترین شرایط به عنوان استاندارد در نظر گرفته می‌شود. بنابراین تولید انبوه و استانداردها به تولید کنندگان اجازه نمی‌دهد که تولید خودروها را همراه با ریمپ انجام دهند. به همین سبب برخی برای سازگار کردن خودرو از ریمپ ایسیو استفاده می‌کنند تا خودرو با شرایط محیطی که در آن زندگی می‌کنند سازگار شود.

همچنین خودروسازها برای جلوگیری از آسیب به موتور به علت عادت های بد بعضی از رانندگان مجبور به محدود کردن موتور در بعضی از نقاط کاری می باشند.

برخی دیگر از شرکت های تولیدکننده خودرو برای افزایش عمر موتور تا ۱۰ سال قدرت موتور را محدود میکنند تا عمر موتور و قطعات داخل آن تا حداکثر ساعت مورد نظر طراحی افزایش یابد.

به طور مثال موتور EF7 TC یا همان موتور ملی EF7 توربوشارژ که بر روی خودرو سورن توربو و دنا پلاس توربو وجود دارد در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو تا ۱۵۰ اسب بخار توان خروجی محدود شده است. در صورتی که این موتور در آزمایشات مرکز تحقیقلت ایرانخودرو (IPCO) تا ۱۷۰ اسب بخار خروجی توان داشته است. اما به علت افزایش عمر موتور و کارکرد با هر نوع بنزین و رعایت آلایندگی تا ۱۵۰ اسب بخار محدود شده است.

اما بعد انجام ریمپ ایسیو بر روی خودرو تغییرات با توجه به شرایط کارکرد موتور، خواسته راننده و نوع بنزین اپتیمم سازی می شود.

در این مقاله برای شما کاملا توضیح دادیم که چرا شرکت های خودرو سازی ریمپ ایسیو را انجام نمیدهند، امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه.