ریمپ در خودروی نیسان

pic-blog

درباره ریمپ در خودروی نیسان در این گفتار مطالب مفیدی را برای شما مطرح خواهیم کرد . خودروهای باری همواره نیاز به توان و گشتاور زیاد در دور موتورهای پایین وجود دارد. ریمپ خودرو نیسان یکی از خودروهای باری است که توانسته نیاز بسیاری از رانندگان را در سالیان اخیر برآورده سازد ولی متاسفانه همانند بسیاری از خودروهای سواری تولید شده در چند سال اخیر، در این خودرو نیز افت توان و افزایش مصرف سوخت نسبت به قبل مشاهده می‌شود.

 دامپ ریمپ شده نیسان زامیاد یورو ۴ با ایسیو زیمنس

در این دامپ ریمپ برای دستیابی به گشتاور بیشتر در دور موتور پایین و همچنین افزایش قدرت خودرو، جداول پاشش سوخت و آوانس بهینه شده است که سبب شده افزایش قدرت حدود ۱۰% را شاهد باشیم. از نکات جالب توجه در این محصول آن است که به علت بهینه شدن پاشش سوخت در دورهای بالا، مصرف سوخت نیز در حالت ترکیبی شهر و جاده، تا حدود ۱ لیتر نیز کاهش نشان می‌دهد که با تست‌های جاده واقعی این مورد تایید شده است.

برای این نوع ریمپ ایسیو دامپ‌های تیونینگ شده‌ی مختلفی در بازار وجود دارد که توسط مراکز مختلف ارائه می‌شود ولی این محصول نسبت با سایر دامپ‌ها دارای آپشن‌های ذیل است که مشتری می‌تواند بسته به نیاز خود آن‌ها را نیز سفارش دهد تا به ریمپ اولیه افزوده شود.

۱ – در این خودرو در حالت فابریک دور موتور در ۵۳۰۰ دور بر دقیقه کات اف می‌نماید. ما می‌توانیم در صورت تمایل مقدار کات اف را تا هر مقداری شما بخواهید افزایش دهیم.

۲ – در صورتی که از خطاهای همیشگی مرتبط با سنسور اکسیژن دوم و فرسودگی کاتالیزور خسته شده‌اید. ما میتوانیم سنسور اکسیژن دوم را برای شما از روی دامپ ریمپ ایسیو حذف نماییم و خودروی شما را به یورو ۲ تبدیل کنیم. با این کار به راحتی می‌توانید کاتالیزور و سنسور اکسیژن آن را را تخلیه و حذف کنید.

۳- لطفاً تقاضای برداشتن محدودیت سرعت را نداشته باشید چون با توجه به مشکلات پایداری و ترمز این خودرو در سرعت‌های بالا، انجام این کار به هیچ عنوان به صلاح نیست.

در ایسیو  وانت نیسان Z24 – پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی ، میزان اکسیژن ورودی و تغییرات دریچه گاز تغییرات اساسی انجام میشود که با افزایش شتاب و سرعت اولیه و افزایش قدرت ۱۵ تا ۲۰ درصد همراه می باشد.
 

رفع محدودیت خودروی نیسان با کمک ریمپ

 
رفع محدودیت سرعت برای خودرو های مسابقه ای از طریق برنامه ریزی ایسیو در کاراک صورت میگیرد ، برای برداشتن محدودیت سرعت لازم است که خودرو شما بصورت تخصصی برنامه ریزی گردد . رفع اسپید لیمیت توسط برنامه ریزی ecu ، سریعترین روش ممکن و پیشنهادی از طرف تعمیرگاه کاراک برای رفع مشکل محدودیت سرعت خودرو یا همان وضعیت speed limiter می باشد .
دوستان زیادی دارم که علاقه زیادی به سرعت بالا در خارج از شهر دارند و سعی می‌کنند همیشه درسرعت های بالا رانندگی کنند همان طور که می‌دانید بعضاً صفحه کیلومتر قسمت کیلومتر بر ساعت دارای یک بخش قرمز است که با افزایش سرعت به آن قسمت، موتور با قدرت زیادی نیرو را به چرخ ها هدایت می کند اما در حال حاضر در سیستم‌های انژکتوری از کارخانه روشی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از طریق آن راننده به هیچ وجه نمی‌تواند به سرعت بالا برسد.

در این حالت زمانی که سرعت به محیط قرمز رنگ می‌رسد سریعا کامپیوتر خودرو (ECU) دستور به قطع سوخت رسانی و جرقه می‌کند که در این صورت سرعت به میزان کمی کاهش می‌یابد و دوباره با کاهش سرعت ، سوخت رسانی آغاز شده و عقربه کیلومتر به بخش قرمز می‌رسد و این عمل تا زمانی که راننده فشار پای خود را از روی پدال گاز بر ندارد ادامه پیدا خواهد کرد که به این موضوع اصطلاحا speed limiter یا محدودیت سرعت گفته می‌شود . در ادامه می‌توانید ویدیو‌هایی را در خصوص محدودیت سرعت مشاهده کنید (گفتنی است که در حین اسپید لیمیتر موتور صدایی شبیه به “هن هن هن هن” می‌دهد)

برداشتن محدودیت سرعت ایسوزو ها یکی از معمولترین کارهای میباشد ، چون که کامیون ها و کامیونت های جدید ایسوزو محدودیت سرعت روی 90 دارند ولی در بعضی مواقع برای سبقت گرفتن نیاز به سرعت 110 دارند و این موضوع راننده های .ایسوزو را با مشکلات شدیدی مواجه کرده است

امیدوارم در این مطلب درباره ریمپ در خودروی نیسان اطلاعات خوبی را به دست آورده باشید .