آیا با ریمپ برای گرفتن معاینه فنی خودرو مشکلی پیش نمی آید؟

pic-blog

آیا با ریمپ برای گرفتن معاینه فنی خودرو مشکلی پیش نمی آید؟

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که آیا با ریمپ برای گرفتن معاینه فنی خودرو مشکلی پیش نمی آید؟ تا آخر این مقاله با ما باشید.

از آنجایی که در ریمپ ایسیو پارامترهای جرقه زنی و سوخت تغییر می کند نسبت آلایندگی نیز از تغییر می کند.

اما در کاردان تیونینگ ریمپ به گونه ای انجام می شود که میزان آلایندگی در حد مجاز خود باقی می ماند و به هیچ وجه مشکل معاینه فنی برای خودرو بعد ریمپ ایجاد نمی شود.

حتی خودروهایی که مشکلات آلایندگی دارند را می توان با ریمپ کاری کرد که آلایندگی کاهش یابد

ما در فرآیند ریمپ نسبت سوخت به هوا و جرقه (spark) شمع ها و مجموعه تزریق سوخت (Fuel injection system) را به بهینه ترین حالت ممکن نزدیک می کنیم، همه پارامترها هماهنگ با یکدیگر تغییر پیدا ‏کرده، نسبت ترکیب سوخت به هوا ثابت نگه داشته می شود و  سوخت به طور کامل مشتعل (ignited) و سوزانده (burned) میشود. بنابراین ریمپ تاثیری در ‏افزایش گازهای ‏‎ NOx, HC, CO, CO2‎و به طور کلی آلایندگی خودرو ندارد و کوچک ترین مشکلی در گرفتن معاینه فنی برای خودرو ایجاد نمی کند.

علم ریمپینگ (Remapping) یا همان برنامه نویسی مجدد کامپیوتر خودرو با الگوریتم های پیشرفته در سال های اخیر به خصوص در کشورمان ایران که متاسفانه محل جولان خودروهای پردردسر، بی کیفیت شده بسیار شناخته و فراگیر شده است.بنابراین برخی مصرف کنندگان نگران هستند که ریمپ ایسیو در کنار مزایای فراوان آیا ممکن است مشکلاتی را در آینده یا در استفاده بلندمدت پدید آورد؟در این مقاله به مفید یا مضر بودن ریمپ می پردازیم.
به طور معمول سوالاتی از این قبیل زیاد در مورد ریمپ کامپیوتر خودرو مورد پرسش قرار می گیرند، آیا گارانتی خودرو بعد از ریمپ تحت تاثیر قرار میگیرد؟ آیا هزینه های نگهداری خودرو افزایش میابد؟ آیا مصرف سوخت افزایش پیدا می کند؟ آیا تعویض روغن موتور، فیلتر هوا و به طور کلی سرویس های دوره ای خودرو باید در فواصل زمانی کوتاه تری صورت بپذیرد؟
برای پاسخ به پرسش های بالا بیایید در ابتدا به این موضوع بپردازیم که فلسفه ریمپ (Remap) کردن یک خودرو چیست و سپس توضیح کوتاهی در مورد ترمینولوژی واژه ریمپ بدهیم و در نهایت اثبات کنیم آیا ریمپ مضر است یا مفید.
 
در مقالات دیگر اشاره کردیم که استفاده از دستگاه ها، تجهیزات و نرم افزارهای به روز کمک شایانی در ارائه یک ریمپ اصولی و لذتخبش می کند.
به طور مثال دستگاه KESS به همره K-TAG یک دستگاه معتبر در حوزه ریمپینگ است که امکان خواندن (Read) و نوشتن (Write) و چکسام گیری را به صورت خودکار از راه پورت OBD   یا همان پورت دیاگ انجام میدهد، مشکل اینجاست که قیمت دستگاه فوق بسیار بالاست بنابراین برخی از نمونه های های کپی یا کلون این دستگاه استفاده می کنند که اگرچه سعی در عملکرد مشابه دارند اما در موارد زیادی باعث پریدن نرم افزار ایسیو و … میشوند.
 
متاسفانه با وجود تحریم های موجود و عدم دسترسی به حساب بانکی بین المللی دسترسی به تجهیزات روز دنیا بسیار سخت شده است اما مجموعه ریمپ چیپ با تدابیر هوشمندانه ای از سدهای موجود عبور کرده است.و عدم توجه به توانایی های یک خودرو  واصرار بر بیرون کشیدن توان بیشتر با ایجاد فشار مضاعف بر موتورخب این بسیار بدیهی است که هر خودرو محدودیت های خاص خود را دارد و برای کارکرد در شرایط خاصی تعریف شده است.
 
به طور مثال خودرو سمند سورن توربو به دور موتورهای بالاتر از 6500 حساس است و نباید کاتاف این خودرو را بالاتر از این عدد قرار داد.یا به طور مثال خودرو 206 با ایسیو بوش ME 7.4.5 نسبت به جداول گشتاور حساسیت دارد و اعداد سنسور اکسیژن این ماشین یک تلورانس بین منفی تا مثبت 4 را پوشش میدهند.بنابراین تغییرات باید ایمن (Safe)، تدریجی و ملایم باشند
به پایان مقاله  با عنوان آیا با ریمپ برای گرفتن معاینه فنی خودرو مشکلی پیش نمی آید؟ رسیدیم امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد