ریمپ خودرو 206 تیپ 2

pic-blog

ریمپ خودرو 206  تیپ 2 

در این مقاله به بررسی ریمپ خودرو 206  تیپ 2 در مرکز تخصصی ریمپ کاردان تیونینگ می پردازیم. 206 تیپ 2 در ابتدا با ایسیو ساژم S2000 در انواع S2000-3F و S2000-3E و با دریچه گاز سیمی عرضه شد.ایسیوهای فوق ساختار بسیار قدیمی و ساده دارند و کامپوننت های کنترلگر پاشش سوخت، سنسور اکسیژن و آوانس جرقه زنی اکثرا در نمای 8 بیت ذخیره شدند.

بعد از آن ایسیوهای والئو PL4 که از مشتقات ایسیوهای Sagem S2000 هستند روی خودروهای 206 تیپ 2 نصب شدند. ایسیوهای فوق صرفا در برخی ریمپ ها با ایسیوهای قدیمی تر تفاوت دارند و کامپوننت های بیشتری را در برمی گیرند.همچنین ایسیوهای Valeo PL4 در استراتژی کارکرد دمای فن ها اندکی با ایسیوهای قدیمی تفاوت دارند.

از سال 1385 تا سال 1391 ایسیوهای والئو J34 معروف به والئو شیاری با دریچه گاز برقی ارائه شدند.داموس ایسیو فوق دارای 800 عدد مپ کنترلگر موتور هستند که با دسترسی به  اکتان بالا میتوانند موثر واقع شدند اما در مواجه به اکتان پایین ایسیوهای والئو j34 دچار کپ کردن مکرر، استارت سرد صبگاهی، تاخیر دریچه گاز آزار دهنده و کپ ابتدای حرکت میشوند.ایسیو والئو جی 34 پژو 206 تیپ 2 بعد از چند سال کارکرد دچار قلع مردگی برخی از آی سی ها می شود و نیاز به اورهال نیز دارد.از سال 92 به بعد و با عرضه 206 های به اصطلاح ایرانیزه ایسیوهای فرانسوی فوق با نمونه های ایرانی کروز که زیر مجموعه زیمنس آلمان هستند عرضه شدند.

ایسیوهای کروز با کد فنی SIM2K-34 VR و در انواع CGT و CGE و CEE و … با دریچه گاز سیمی در ریمپ 206 تیپ 2 عملکرد بهتری به لحاظ شتاب و کشش نسبت به نمونه های دریچه گاز برقی دارند.در سال 1395 برای اولین ایسیوهای غرب استیل معروف به MAW (ماو) پا به عرضه نهادند که در کنار دریچه گاز برقی شتاب و کشش بسیار پایینی را رقم زدند.ایسیوهای غرب استیل در دو کد فنی EM1001 و EM1002 به بازار عرضه شدند که دارای تاخیر بسیار زیاد دریچه گاز و شتاب و کشش بسیار ضعیف هستند.ایسیوهای فوق در ابتدای عرضه دارای مشکلات طراحی برد، ایرادات مربوط به سیم کشی و دریچه گاز برقی بودند.

 

خدمات ریمپ تیونینگ پژو 206 در کاردان تیونینگ

افزایش کاتاف 206 تیپ 2  تا حد استاندارد برای توزیع گسترده تر نمودار و گراف های قدرت موتور و گشتاور در دور موتورهای مختلف
• تغییر کاتاف دویست و شش تیپ دو از Soft Cut-off به Hard Cut-off (کات آف رگباری 206 تیپ 2)
• 
ایجاد بک فایر ارگانیک یا با استفاده از قطعات افترمارکت
• ریمَپ بر اساس قطعات افترمارکت مانند هدرز و شمع های پیشرفته تر و

 امکان ریمپ  پژو 206 تیپ 2 در سه استیج (Stage) متفاوت با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته:

ریمپ شهری (Civic) برای استفاده اقتصادی توام با شتاب و کشش بالا (بیشترین استیج درخواستی ریمپ)

 ریمپ 206 بر مبنای لوازم افترمارکت مانند هدرز و کیت مکش هوا (Aggressive)

 ریمپ برای شرکت در مسابقات یا ریمپ استیج3 ، دریفت، درگ، رالی و سوخت های خاص مانند اتانول (Exclusive)